افزونه المنتور چیست و چه کاربردی دارد ؟

افزونه المنتور چیست و چه کاربردی دارد ؟

نوشته شده توسط : اسی فشنگ

معرفی افزونه المنتور

افزونه Elementor Page Builder یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی در زمینه ساخت صفحات گرافیکی در وردپرس مشابه صفحه‌ساز visual composer است که با استفاده از آن قادر به قرار دادن المان‌ها و اجزای مختلف یک صفحه در کنار هم خواهید بود. این افزونه توانسته است از میان بیش از 5 میلیون نصب فعال خود، امتیاز 5 از 5 را به خود اختصاص دهد. در آموزش المنتور به شما یاد می‌دهیم چگونه صفحات زیبا و جذابی بسازید.

فونت های پیشفرض کلیدر این بخش باید نام فونت مورد استفاده خود برای ساخت صفحات گرافیکی در وردپرس را مشخص کنید.
عرض محتوا: در این بخش می‌توانید عرض محتوای خود در صفحات را مشخص کنید. مقدار پیشفرض 1140 پیکسل است که اگر در نمایش محتوای خود به مشکل خوردید، می‌توانید این مقدار را تغییر دهید. در غیر این صورت از مقدار پیش فرض استفاده کنید.
فاصله بین ابزارک ها: با استفاده از این بخش می‌توانید فاصله میان اجزا و ابزارک‌های مورد استفاده در صفحات خود را تعیین کنید. مقدار 20 پیکسل برای تمامی ابزارک‌های صفحه اعمال می‌شود و بعدا می‌توانید این فاصله را برای ابزارکی خاص تغییر دهید.
اندازه شدن بخش کشیده: با استفاده از این گزینه می‌توانید عرض صفحات خود را به اندازه بخش Body قالب خود تعیین کنید.
سلکتور عنوان برگه: با استفاده از این گزینه می‌توانید استایلی را برای عنوان صفحه ایجاد شده خود بنویسید.

نقطه شکست تبلتحداقل سایز نمایش دسکتاپ که کمتر از آن، سایز تبلت محسوب می‌شود را به پیکسل وارد کنید. می‌توانید از مقدار استاندارد 1025 پیکسل استفاده کنید.

نقطه شکست موبایل: حداقل سایز نمایش تبلت که کمتر از آن، سایز موبایل محسوب می‌شود را به پیکسل وارد کنید. می‌توانید از مقدار استاندارد 768 پیکسل استفاده کنید.
لایت باکس تصویربا انتخاب این گزینه می‌توانید برای تصاویر موجود در سایت وردپرسی خود Lightbox فعال کنید. یعنی اگر کاربران روی تصویری کلیک کنند، آن تصویر در قالب یک جعبه نمایش داده خواهد شد.

با افزونه المنتور پرو محتوای سایت را بهتر نشان دهید

نمایش مطالب در وردپرس روش ها و طرح های مختلفی مانند وبلاگی، لیستی و... دارد. با افزونه Elementor بی شمار حالت های مختلف مطابق با سلیقه خود برای نمایش مطالب و نمونه کار های سایت وردپرسی ایجاد کنید. به راحتی اندازه صفحات ،نحوه نمایش ، محل جایگذاری مطالب راسفارش سازیکرده و به هرجای که خواستید منتفل کنید. از فیلترهای پیشرفته بهره گرفته تامطالبی که میخواهید بازدید بیشتری داشته باشد در محل مورد نظر شما قرار گیرد.

در ابتدای آموزش افزونه المنتور می‌توانید افزونه را از انتهای این مقاله دانلود کنید. پس از ورود به پیشخوان وردپرس، از قسمت افزونه‌ها، روی “افزودن” کلیک کنید. سپس دکمه “بارگذاری افزونه را بزنید و فایل دانلود شده را انتخاب کنید. سپس دکمه “نصب افزونه” را بزنید و پس از نصب کمی صبر کنید تا ترجمه فارسی این افزونه نیز بروزرسانی شود. پس از بروزرسانی ترجمه، دکمه “فعال کردن افزونه” را بزنید.

پس از نصب بخشی به نام “المنتور” در پیشخوان وردپرس ظاهر می‌شود که تنظیمات مربوط به این افزونه از طریق آن در دسترس است.

آشنایی با امکانات کلی المنتور

بنابراین شما باید سه نکته را در افزونه المنتور رعایت کنید. اول اینکه المنتور از ردیف تشکیل‌شده است و ردیف‌ها از ستون‌ها تشکیل‌شده‌اند. شما در هریک از این ستون‌ها می‌توانید اجزا دلخواه خودتان را قرار دهید. برای تغییر هریک از آیتم‌ها نیز تنها کافی است که روی آن کلیک کنید و تغییر دهید.

شما می‌توانید در هر ردیف روی آیکونی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید کلیک کنید و تنظیمات هر ردیف را تغییر دهید. شما می‌توانید در تنظیمات استایل رنگ پس‌زمینه ردیف خودتان را تغییر دهید و یا اینکه عرض محتوا را توسط قسمت طرح‌بندی تغییر بدهید. به‌صورت کلی کارهای مختلف و زیادی را می‌توان در اینجا انجام داد.

تولید مجدد فایل CSSبه دلیل اینکه کد های CSS سفارشی افزونه در یک فایل جداگانه ذخیره می‌شوند، می‌توانید با زدن این دکمه، فایل جدید را تولید کنید.

همگام سازی کتابخانهکتابخانه قالب‌های المنتور هر روز به صورت خودکار بروز رسانی می‌شوند. اما در صورت تمایل می توانید این کتابخانه را با کلیک کردن روی این دکمه به صورت دستی بروز رسانی کنید.

حالت ایمندر صورتی که در استفاده از ویرایشگر به مشکل خورده‌اید، می‌توانید این گزینه را در حالت فعال قرار دهید تا فقط ویرایشگر برای شما بارگذاری شود. در این صورت اگر مشکل شما حل شد، مشکل از قالب یا یکی از افزونه‌های سایت شما است که باید بررسی شود.

نوار اشکال زداییدر صورت فعال کردن این گزینه، یک نوار مدیریتی اضافه خواهد شد که تمامی قالب‌ها را لیست می‌کند.

نحوه کار با صفحه ساز المنتور

در هنگام کار با المنتور شما روی هر متنی که کلیک کنید می‌توانید آن را تغییر دهید. شما می‌توانید تمامی متن‌ها ازجمله متن درون دکمه‌ها را نیز تغییر دهید. جالب‌ترین بخش آموزش طراحی حساب کاربری با المنتور این است که با کلیک روی هر المنت برای شما یک پنل تنظیمات در سمت راست سایت اضافه می‌شود که شامل بخش محتوا، استایل و پیشرفته است.

انواع نوشتهدر این بخش از می‌توانید افزونه را برای نوشته‌ها، برگه‌ها یا صفحه محصولات ووکامرس فعال کنید.
غیر فعال کردن رنگ‌های پیش‌فرضبا استفاده از این گزینه رنگ‌بندی‌های مورد استفاده در افزونه غیرفعال می‌شوند و رنگ‌بندی‌ها از قالب وردپرس شما فراخوانی خواهند شد.
غیر فعال کردن فونت‌های پیش‌فرضبا استفاده از این گزینه فونت‌های پیش‌فرض موجود در افزونه غیرفعال می‌شوند و فونت‌های مورد استفاده از قالب وردپرس شما فراخوانی خواهند شد.

رهگیری استفاده از داده‌هابا استفاده از این بخش می‌توانید به پیشرفت و بهبود افزونه کمک کنید. در صورتی که این گزینه را تیک بزنید، افزونه به صورت خودکار داده‌هایی را از سمت شما به تیم توسعه دهنده افزونه می‌فرستد تا اگر اشکالی در اجرای افزونه وجود داشته باشد، فورا به دست تیم توسعه دهنده برسد تا آن ها بتوانند افزونه را بهبود دهند. نگران نباشید داده‌های حساس از طرف شما ارسال نخواهند شد.

منبع : https://bit.ly/36oLX0G





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: